ΘΕΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΧΡΥΣΟΣ

ΘΕΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει θετικό κλίμα σε μία τάξη. Στην διδασκαλία της ξένης γλώσσας είναι βασική προϋπόθεση ώστε ο μαθητής να αναπτύξει θετική εικόνα πρώτα για τον εαυτό του και έπειτα για την ίδια την γλώσσα, όπως επίσης για να ενσωματωθεί στην ομάδα και να αναπτύξει τις δεξιότητες του. Και οι διδάσκοντες είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν το κλίμα αυτό μέσα από μια σειρά εργαλείων: 
 
Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν κανόνες αμοιβαίου σεβασμού ανάμεσα στους μαθητές/ες και τους διδάσκοντες που να υπερβαίνουν το πολιτιστικό, ψυχολογικό ή άλλο υπόβαθρο του καθένα. Και φυσικά σε μία τέτοια τάξη γίνεται χρήση θετικών λέξεων που αντανακλούν τον σεβασμό προς τον μαθητή και καλλιεργείται η ενσυναίσθηση. Το μάθημα έχει στο κέντρο του τον μαθητή και όχι τον διδάσκοντα.  
 
Η διατήρηση υψηλών αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικών προσδοκιών για τους μαθητές μας και η υποστήριξη μας σε κάθε τους θετική προσπάθεια είναι σημαντικά. Οι μαθητές πρέπει να ενθαρρύνονται να τολμούν, να συμμετέχουν, να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις με θάρρος και πίστη στον εαυτό τους. Επίσης σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον οι μαθητές γίνονται δημιουργικοί,  ανεξάρτητοι, μαθαίνουν να συνεργάζονται, αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη και έχουν το θάρρος να την υποστηρίζουν. 
 
Η ρουτίνα στην διδασκαλία αποτελεί εμπόδιο για την δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας. Για αυτό το λόγο ο καθηγητής/α 
πρέπει να χρησιμοποιεί μια ποικιλία μέσων διδασκαλίας που να περιλαμβάνουν την τεχνολογία, τα παιχνίδια, την εικόνα και τον ήχο ώστε να τραβούν την προσοχή των μαθητών τους και να τους δίνει ένα ευχάριστο κίνητρο για να συμμετέχουν στο μάθημα. Και φυσικά το χιούμορ χαλαρώνει την τάξη και βελτιώνει το κλίμα, γεμίζει με θετική ενέργεια. 
 
Κάθε τάξη αποτελεί μια ομάδα και η καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας είναι πάρα πολύ σημαντικά για να λειτουργήσει ομαλά η ομάδα αυτή. Το ίδιο και η αίσθηση εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην τάξη. Επιπλέον οι διδάσκοντες πρέπει να επιβραβεύουν κάθε καλή προσπάθεια και να αποφεύγουν αρνητικές κριτικές. 
 
Τέλος οι διδάσκοντες οφείλουν να δείχνουν κατανόηση στην ιδιαιτερότητα του κάθε μαθητή, να είναι δίκαιοι, αξιοπρεπείς, αληθινοί, υπομονετικοί, υπεύθυνοι και συνεπείς,  γιατί τα στοιχεία αυτά από μόνα τους αποτελούν το ύψιστο μάθημα για κάθε μαθητή και βοηθούν στην δημιουργία ενός κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης προς τον διδάσκοντα και την όλη μαθησιακή διαδικασία. 
 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email